Una altra escola

niñosAnalitzem la profunda revolució educativa que hi ha en marxa en algunes de les nostres escoles i que es vol estendre a tot el país on es qüestiona els mètodes d’ensenyament, d’aprenentatge, i fins i tot de distribució d’espais.

Origen: Una altra escola

Hi ha una gran quantitat diniciatives que proposen una nova manera de fer escola i es per que la societat ja ha vist que l’escola actual no satisfà les necessitts educatives bàsiques de la nostra societat.

Internet està ple de videos i de gent que insiteix en la idea de l’urgent necessitat de canviar el sistema educatiu i en dona diversos motius i explciaicons ben argumentades.

Si us interessa saber quines hi ha podeu veure en els seguents enllaços un llistat d’escoles a general i un a la província de Tarragona.

Índice iniciativas:

Tenim aquí aprop una iniciativa que esta funcionant amb molta força i projecció: el submarí lila: http://www.submarilila.cat/en

6035280806_b70fc7e2e0_zTenim diverses plataformes que treballen per un canvi en l’educació, cadascú des del seu punt de vista:

I no vull acabar l’article sense citar el que diu l’Unesco:”

“Por lo que respecta a la educación y la instrucción, suponen dejar atrás el utilitarismo y el economicismo de cortas miras para integrar las dimensiones múltiples de la existencia humana. Esta visión hace hincapié en la inclusión de personas que frecuentemente son discriminadas: mujeres y niñas, poblaciones autóctonas, personas con discapacidades, migrantes, las personas mayores y las poblaciones de países afectados por un conflicto. Exige un planteamiento abierto y flexible del aprendizaje, que debe extenderse tanto a lo largo como a lo ancho de la vida: un planteamiento que brinde a todos la oportunidad de realizar su potencial con miras a un futuro sostenible y una existencia digna. Esta visión humanista tiene consecuencias a la hora de definir el contenido de la enseñanza y las pedagogías, así como la función que corresponde a maestros y otros educadores. Su importancia es aun mayor a causa del rápido desarrollo de las nuevas tecnologías, en particular las digitales.”

Estret de la presentació del Dinamic Master sobre la Pedagogía del siglo XXI: Educación Integral-Holística: http://educacio22.com/master-en-educacion-integral-y-holistica/

Anuncis

Els comentaris estan tancats.