Els beneficis de la pràctica del Tai Chi Chuan

nova capçalera tai chi David tallada 2El Tai- Chi, Tai-txi, o Taijiquan, depèn de la transcripció que es faci servir, reporta evidents beneficis en el pla físic, tant a curt com a llarg termini.

  • Redueix considerablement els nivells d’estrès i ansietat.
  • Millora la flexibilitat i resulta bastant eficaç a l’hora de combatre l’artritis o problemes i dolors musculars.
  • Estimula el sistema cardiovascular tot i que, en tractar-se de moviments suaus i d’exercicis majoritàriament anaeròbics, també controla la pressió arterial.
[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=lxyzqMlvOuo%5D

http://www.webconsultas.com/ejercicio-y-deporte/vida-activa/beneficios-y-contraindicaciones-del-taichi-6080

Estudis científics avalen els beneficis del Taijiquan per a la salut física:

http://www.heraldo.es/noticias/suplementos/salud/2014/05/30/el_tai_chi_podria_alargar_vida_290947_1381024.html

Un estudi publicat a ‘Cell Transplantation‘ en què es va analitzar a tres grups de joves per descobrir els beneficis del Tai Chi. El grup que va practicar tai-txi va tenir un augment en un tipus de cèl·lula mare rellevant per a un nombre de funcions i estructures del cos. Segons els autors, es confirma que el Tai Chi beneficis en pacients amb Parkinson entre lleu i moderat i fribromiàlgia. A més, assenyalen possibles avantatges d’aquest esport xinès a la reducció del dolor, prevenció de caigudes i millora de l’equilibri, la capacitat aeròbica, la pressió sanguínia, la qualitat de vida i la reducció de l’estrès. Explica l’autor de l’estudi, ShinnZhong Lin, del Centre de Neuropsiquiatria de l’Hospital Mèdic Universitari de la Xina, a Taichung, Taiwan.
tai chi a eco reus 2015 editat

Segons la doctora Glòria Yeh, professora assistent a l’Escola de Medicina de Harvard, “el tai-txi enforteix tant les extremitats inferiors com les superiors així com els músculs de la base de l’esquena i l’abdomen.”

En aquest mateix estudi de Stanford es va analitzar i va comprovar que la pràctica del tai-txi augmenta significativament la flexibilitat del cos. Segons alguns estudis també millora l’equilibri i redueix el risc de caigudes.

Científics de la Universitat de Florida (EUA) i de la Universitat Fudan de Xangai (Xina) han demostrat que els adults que practiquen taijiquan tres vegades per setmana tenen més volum cerebral i millors resultats en test de memòria i raonament. Els resultats es publiquen a la revista Journal of Alzheimer’S Disease. El grup de persones que no va practicar aquest exercici durant el mateix període de temps (8 mesos) va patir una lleugera reducció en la mida del cervell, que es relaciona amb l’envelliment, el deteriorament cognitiu i la demència.

http://www.muyinteresante.es/salud/articulo/practicar-tai-chi-aumenta-el-tamano-del-cerebro

El TaiChi sembla ser “la opció més  fàcil i més convenient d’exercici antienvelliment “ Aquest estudi proporciona el primer pas per proporcionar evidència científica dels possibles beneficis per a la salut del Tai Chi , afegeix Paul R. Sanberg, professor al Centre d’Excel·lència per a l’Envelliment i la Reparació Cerebral de la Universitat de Florida del Sud, a Tampa, Estats Units.

Per saber-ne més:

Anuncis

Els comentaris estan tancats.