Mindfulness i meditació a l’escola

En els últims anys, la ciència mèdica hameditant17 descobert el grau en què l’atenció pot ajudar a tractar una varietat de condicions mentals, des de l’estrès a la depressió. Encara que la majoria dels estudis s’han centrat en els adults, la nova investigació mostra mindfulness pot millorar la salut mental, emocional, social i físic i el benestar dels joves . Increïblement, els neurocientífics han descobert que la pràctica a llarg termini altera l’estructura i funció del cervell per millorar la qualitat de pensament i sentiment.

“Es tracta d’obtenir el control dels seus pensaments i emocions negatives.”

[youtube:https://www.youtube.com/watch?v=kAGlu_asMjQ#t=156%5D

“Es pot fer a l’escola, convidant als estudiants a deixar de fer el que estan fent, tanquin els ulls i reconèixer el que està succeint en la seva ment i el seu cos ara mateix. Després concentri en la respiració i realment sentir una sensació de contacte amb el terra. Es pot prendre només dos minuts, però un cop fet, els estudiants gairebé sempre estan preparats per dur a terme d’una manera molt més tranquil·la.”

«És vital el mestre encarna la pràctica si els alumnes han de seguir el seu exemple.»

http://www.theguardian.com/teacher-network/teacher-blog/2014/jun/03/mindfulness-class-students-education?CMP=share_btn_fb

Però els nens viuen en el present, en el joc. Estar aturats i concentrar-se molt de temps en una tasca els costa molt. Per això cal un enfoc molt particular amb ells.

Activitats breus pero portar la seva consciencia vers ells mateixos, a diferència de cap a fora o cap al joc al que estan acostumats.

En el programa d’ATB, tenen molts anys d’experència en aquest treball. Es basa en jocs i activitats que porten l’atenció al cos, a la respiració, a l’equilibri o a jugar amb l’atenció.

https://educacio22.wordpress.com/2013/09/09/congressos/

Una petita guia d’exercicis.

  • Aprendre a escoltar els sorolls.
  • En silenci escoltar els sorolls propers, els llunys, i els encara més llunyans.
  • Aprendre a estar en silenci escoltant un intrument: un vol tibetà, un diapassó..

Tenir consciència dels espais interiors.

  • Escolta la teva respiració
  • Alenteix el seu ritme.
  • Escolta el teu cor, el sents?
  • Escolta el seu ritme.

Quan els nens són més grans els podem parlar de les dimensins espirituals dir-lis que podem escoltar el nostre interior quan no estem pensant. Que quan ens relaxem i busquem no pensar fem un resset al cervell i que obrim la porta a escoltar l’informació que tenim dins nostre sobre les emocions, els somnis, les capacitats que ens connecten amb la nostra creativitat. I la creativitat i l’art ens connecten amb l’art que és la part més espiritual de l’esser humà, l’expresió de la creativitat ens connecta amb la divinitat.

Cal reconeixer aquesta dimensió com a font d’experiències de pau i connexió amb els nostres pulsos creatius.

6035280806_b70fc7e2e0_zEl mindfulness és un corrent registrat de tècniques de meditació adaptades al pensament científic per a fer el que ha fet sempre la meditació, que és aturar el discurs intern, per a que el cervell pugui connectar-se amb la seva vesant creadora i artística per actuar des dels pulsions creatives interiors.

En podeu veure més informació als seguents enllaços:

En aquesta línea podem veure  formacions proposades per diverses universitats:

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s