Els nens i les creences: el desenvolupament de la imaginació

Els nens i les creences: el desenvolupament de la imaginació

En moments de crisi només la imaginació és més important que el coneixement . ” A. Einstein ” .

 Els nens i els éssers màgics

S’assabenten que els pares són els reis mags , dels 8 als 12 anys. Quan arriben aquestes preguntes sempre s’ha de contestar a un nen amb la veritat, tot i que es recomana espear que sigui el nen qui demani explicaicons.

Es pot explicar abans que pregunti fent una carta imaginaria dels reis als nens informant que per poder fer la màgia de que tots els nens tinguin els regals els reis mags encarreguen als pares que donin els regals als nens fent veure que son ells.

Si els nostres fills parlen que veuen ” senyors petitons “, “Àngels “, ” éssers amb ales”, no neguin el que els expliquen, cal escoltar-ho i demanar detalls, el seu origen pot ser divers, pot ser el seu subconscient es manifesta, ajudar-los a expresar-se els pot ajudar ubicar la seva experiència. necessiten que esl animem a resoldre per ells mateixos el dilema. Contra els mostres imaginaris els podem sugerir que imaginin , demanin l’ajut d’un esser imaginari poderós dins les vostres creences, Ve un angel(representació de la llum) amb una espasa i mata(foragita) el monstre. Si persisteix i en nen no pot vencer la por cal veure una persona versada en el tema .

Els amics imaginaris

Els amics imaginaris ajuden els nens a sobreviure transicions importants en les seves vides. Els nens, fins a certa edat , no diferencien el que és real del que és ficció, subconscient i conscient estàn barrejats. Els estats de consciència del nen van canviant gradualment d’acord al seu maduració .

Els amics imaginaris són personatges ficticis que alguns nens creen i als quals solen assignar un paper tutelar o lúdic . Estudis han revelat que alguns nens són capaços d’entendre la irrealitat dels seus companys .

El desenvolupament de la imaginació per mitjà del joc i els contes ocorre principalment entre els 3 i 8 anys de edad. Este procés imaginatiu deixa una empremta important en el desenvolupament del llenguatge i de l’habilitat de visualitzar opcions per canviar la realitat .

imatge contesMaduració mental del infant.

Nens de 2 a 3 anys

Apareixen els símbols lúdics que impliquen la representació mental d’un objecte absent .

No tenen un joc organitzat ni socialitzat, es destaca el ” monòleg col · lectiu”

El nen pot reviure experiències imitant accions habituals pròpies o alienes i així desenvolupar la seva capacitat d’adaptació a l’entorn social que l’envolta .

Nens de 3 a 4 anys

Comencen a acceptar el simbolisme d’altres i comparteixen aquesta ficció .

Si estimulem el simbolisme del nen, i l’orientem i ajudem a organitzar el seu joc, afavorim la coherència i estructuració.

A partir dels 4 anys

El nen troba cada vegada més interès en l’existència real. Així , el símbol es converteix en una simple representació imitativa de la realitat .

Donada la importància del joc en la vida del nen, cal que tant els pares, com els mestres ho afavoreixin. És efectiu l’estímul en el perfeccionament del simbolisme del nen, quan l’orienten i ajuden a organitzar el seu joc , afavorint la coherència i estructuració

Potenciar la seva força interior

La primera fase per formar nens creatius i imaginatius consisteix en facilitar l’acumulació d’experiències i coneixements , arxivar fins que van madurant .

 L’ afecte en el desenvolupament del cervell infantil

Ha estat un grup de científics de la Universitat de Washington ( EUA ) , el que finalment ho ha aconseguit . Han demostrat que tenir pares afectuosos afavoreix el desenvolupament d’una àrea concreta del cervell : l’hipocamp , estructura cerebral crucial en l’aprenentatge, la memòria i la resposta emocional a l’estrès . Aquest resultat és sorprenent i molt important .

Aquests es van repetir 4 anys després. El pacient i amb manifestacions d’afecte freqüents i explícites , havien desenvolupat un hipocamp gairebé un 10% més gran que els nens que van tenir poc contacte o un model de relació poc afectuosa.

 Com fomentar la creativitat en la família ?

És important començar com més aviat , perquè en els primers moments , mesos i anys de vida , cada contacte , cada moviment i cada emoció suposa una immensa.


Sobre com estimular la creativitat:

La imaginació un paper important en l’aprenentatge i l’èxit en la vida.

La imaginació ajuda a resoldre problemes, a pensar en els diferents resultats de les diverses situacions que es poden presentar.

El nostre paper és proporcionar espai, materials, ocasió i temps per jugar i exercir lliurement la seva creativitat .

Els jocs de construccions, el dibuix i el modelat són tres magnífics mitjans amb què estimula la imaginació dels nens.

Jocs d’endevinallles i pensament lateral.

Pensament lateral :

La idea del pensament lateral va ser plantejada en la dècada dels seixanta per Edgard De Bono . Ensenya a veure més facetes a un problema, a buscar camins alternatius, a adonar-se que no només hi ha la solució.

  • Totes les idees han de ser ben rebudes i és important atrevir-nos a equivocar-nos.
  • Convidar a quepiensen idees absurdes diferents a les acostumades. Parlem de coses desgavellades , ja que només els més bojos són capaços d’innovar .
  • A través del joc, la imaginació i les emocions dels més petits poden fluir i sortir cap a fora.
  • Posa’t a la seva altura , jugueu junts , imagineu , deixeu-vos portar , improvisad , obriu el vostre cor i deixeu sortir les vostres emocions … no hi ha millor exercici que aquest per alimentar la creativitat dels nostres nens .
  • Dóna-li llibertat perquè desenvolupi la seva imaginació i respecta el seu temps d’aprenentatge .
  • Aquí podeu trobar unes quantes pàgines web amb endevinalles i jocs de pensament lateral.

 I quines coses podem fer ?

  • Deixar-los l’espai i temps perquè juguin,
  • No riure ni burlar mai de les seves idees i escoltar amb atenció .. el que ell ha fet té VALOR.
  • Educar perquè ells tampoc es riguin de les coses que fan els altres i eliminar prejudicis a les escoles.
  • No dirigir els seus jocs, i no interrompre’ls.
  • Ajudar-los a desenvolupar el pensament crític:
  • plantejar reptes i metes assolibles però també prou difícils perquè sentin el plaer i la recompensa del treball i l’esforç fet .
  • proporcioneu noves experiències :
  • Limitar el temps de pc i televisió que promouen una actitud passiva .

Cinc consells per a pares

Julia Cameron, The artist ‘s way , per potenciar la creativitat a qualsevol edat .

  1. Expedició creativa ‘ . Organitza cada setmana una ‘ expedició creativa ‘ amb el teu fill .
  2. Una hora de diversió al dia .
  3. Un full de paper . Assegura’t que té el material apropiat: blocs de construcció , llapis …
  4. Que juguin al seu aire . que juguin sols de vegades , tu també participis
  5. L’última pregunta . Abans de dormir , pregunta-li quina ha estat la seva moment favorit
  6. I una advertència … « El perfeccionisme és el major enemic de la creativitat .

« El pitjor enemic de la creativitat és la inseguretat i la por a les crítiques del professor o dels altres alumnes» , explica Valderrama .

Cloenda:

La por a expressar-se és un bloquejador de la creativitat , créixer amb dret a compartir la teva imaginació , no ha de ser un privilegi sinó un dret .

Els prejudicis i la importància que en la societat donem a la valoració externa és un dels grans problemes per al desenvolupament del poder creatiu .

Ubicar en el seu lloc als altres és un punt important en l’educació . Saber posar els nostres límits de manera que no ens deixem envair pels altres ni envair nosaltres els espais dels altres .

Saber sortir del nostre paper , de la imatge que construïm de nosaltres mateixos , i desidentificarnos de la nostra imatge serà una necessitat en l’adolescència i quan arribem a l’edat adulta . Hem preparem de petits a superar les opinions negatives ia deixar de banda les opinions dels altres , ia saber defensar per d’adults no tenir una personalitat dependent .

Fonts d’informació

mans escola de pares

 
Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s